Sunday, June 22, 2008

Macam-macam hal

pagi-pagi pergi menoreh,
menoreh getah di atas bukit,
seluruh badan terasa letih,
kerja yang banyak bukannya sedikit.

semalam pagi-pagi dah pegi kebun getah untuk menoreh. kalu masuk semalam dah 3 hari dah. ade peluang jadi kaye nih...bayangkan kalu sehari boleh dapat around 30-40 kg, pastu sekilo RM 4.80. Darablah sendiri. semalam best sikit sebab abg nuri pon ikut skali. adela die tolong sikit2. Ingat bile dah balik mandi pastu terus pegi asrama. Tapi dah pegang laptop, so lambat la nak mandi (ye badan aku bau getah).

semalam kakak aku masak soto. pastu masak sayur ranti ngan santan. kenyang. sebenanye semalam dak2 Asrama Yayasan Selangor (ATDI) batch 2000-2004 ade reunion kat asrama. aku nak pegi. Tapi tak dapat pegi atas sebab yang tak dapat dielakkan di saat2 akhir.

semalam juga aku telah ke KFC kapar. Mase sakit aritu ade cakap kat mak kalu dah sihat nnti nk ajak makan KFC. so dah tertunai dah semalam. Alhamdulillah.

bile malam menjelme aku telah menerima khabar yang aku tak suke. die buat lagi. ketidaksukaan aku terhadap die semakin menebal. tak sukenye die nih. padan muke, kekasih hati ko sudah tiade. what will happen next. we'll see.

ade org cakap, aku tetap chomel bile botak hahaha...:)

nota : saya = aku

3 Comments:

sHi said...

salam
uik? nuri al amin ada kat umah ko ke saii?? kem slm dia =)

Muhamad Saipul bin Fakir said...

abg saye name nurizan la kak...takde maknenye nuri al amin kat rumah saye....

ida asro said...

hahaha..x kan la nuri al-amin duk umah saii plak..amazing sungguh!
=p

hmm..x phm sgt la cte ni.....