Wednesday, July 2, 2008

keSEPIan part 1

kepada sesiapa yg membace blog nih slalu die akan prasan yg filem SEPI merupakan filem pilihan aku tuk bulan Jun. mmg lame sangat terase nak tunggu filem ni kuar. so, pada hari isnin, aku telah mengeluarkan diri aku dari rumah untuk menyaksikan filem ini di pawagam. tapi sebelum tu aku pegi bukak akaun maybank kat klang.

lepas je bukak akaun maybank, aku terus bergegas ke bangunan centrepoint (ntah camne tah ejaan die) bahagian atas sekali bagi menyasikan filem SEPI di pawagam. tapi malangnye, filem itu tidak ditayangkan di GSC klang.

sebab aku mmg nak tengok cite nih, so aku gagahkan kaki aku gak naik bas transnasional, bayar RM2.50 sampai midvalley. dalam hati aku cakap..."perghhh semangat gile, sanggup pegi sampai midvalley sebab nak tgk cite nih" aku dah tak kesah dah, yg penting kau dapat tgk cite nih. beratur punyela panjang dekat nak 30 minit gakla..ye aku beratur sesorang untuk membeli satu tiket untuk diri sendiri.. bile aku dah sampai row yg paling depan dalam barisan tuh, ade sorang pompuan berbaju kuning ni, perbualan kami adalah seperti berikut:

saii : s
pompuan baju kuning : pbk

pbk : hello, can i buy the ticket with you?
s : no!
pbk : ok

a few seconds later after talking to the phone (with his boyfriend maybe)

pbk : i'm sorry, what movie do you want to watch?
s : SEPI!
pbk : nevermindla... i just buy the ticket with you....
s : i'm sorry. do you see that girl? (sambil menunjukkan sorg gadis yg bermuka masam dekat2 ngan McDonalds) that's my girlfriend. i'm afraid if i buy the ticket with you, she will get angry.
pbk : ok2 i'm sorry!

kepada gadis berbaju kuning, aku mintak maaf sebab tipu kau. yela, aku beratur panjang2 dari belakang sane sampai depan. ko senang2 je nak duk kat depan tuh nak beli tiket ngan aku. banyak cantik muke ko. aku ade beberape cadangan untk ko:
  1. buat reservation
  2. beratur dari belakang
  3. datang awal, so xla beratur panjang
  4. suruh boyfriend//kawan ko tu sampai awal sket.
sekian terima kasih...bersambung di part 2

1 Comment:

ida asro said...

hahaha..gler cool ko kelentong bdk tu..