Thursday, July 3, 2008

keSEPIan part 2

semase membali tiket, org yg jage tiket tu bg aku row yg banyak orang. aku decline. aku mintak duk dkt sikit dgn pintu. segan pulak tengok cerite pasal cinta tapi pegi sorang2 (sah2 tak laku). Hall 3, H14. betul2 dekat ngan pintu masuk. takla malu sangat.:p

Ulasan filem SEPI

Sepi 1:
Adam - Ilyana - Suzi
cinta tak datang hanya sekali bagi adam, meskipun setelah yakin cintanya terhadap Ilyana tidak akan kesampaian. namun cinta datang lagi untuk dirinya apabila Ilyana membatalkan perkahwinannya. kesian Suzi.
bagus kalu bersama dgn orang yg sayang atau suka kite walaupun kite kurang sayang atau suka ngan die tapi lagi bagus kalu org tu sayang kat kite dan kite sayang kat orang tuh. jadi anda tunggu dan pilih yg mane???

Sepi 2 :
Marya - Sufi - Zain
boleh dikatakan peranan zain dalam sepi kalu takde pon takpe. peranan die boleh diganti dengan kate2 "suami saya". walaupun lakonan die ok, tapi bg aku watak ni kalu ditiadakan pon takpe. kurang memberi impak. lain pulak ngan watak sufi, watak ni sangat bg impak pada jalan cerita ni. lakonan die pon bagus. gandingan ngan Marya bg aku sangat sesuai. Watak Marya memang sesuai pada pelakonnya. cerita cinta ni yang paling menyayat hati bg aku. kesian sangat. cinta tak datang hanya sekali tapi kita tak tahu bile ia akan datang. mungkin sudah terlalu lewat untuk menagih cinta kali kedua. pedih! masa memang mencemburui kita...cinta kedua terpaksa dibohongi kewujudannya kerana masa.

Sepi 3 :
Imaan - Ean - Khalil
klise. aku dah dapat tahu dah cite ni camne bile die mule play babak tuk cite nih. yang best tentang cerite yang ketiga ni hanyelah pelakon2nya kecuali pierre andre. bukan salah die lakonan tak best. tapi disebabkan entahla...ade yg tak kene ngan lakonan die nih...kakula pierre...cinta kedua akan muncul sekiranya kite memberi peluang. tapi bersediakah kite memberi peluang kepada cinta kedue, ketiga, keempat.....

sekian tengkiu...sambungan part 3

1 Comment:

Anonymous said...

kau patot baca review aku. hahaha. banyak beza. banyak.
gi sini: http://nazirahashari.com/?p=145