Monday, December 22, 2008

Yeah! Mari Membuat Karipap

Petang2 aritu kakak ipar aku buat inti karipap gune kentang. Selalu gune keledek tapi sebab kentang untuk kenduri aritu masih ade banyak, so kentang pon kentang la. layan.

petang tu plak, kakak2 aku yg lain takde. Belum balik kerje lagi. So aku pon dipaksela membuat karipap. ala tolong kelim karipap tu je. tak susah pon. dulu kecik2 penah buat. dah besar ni malas plak. lame tak kelim karipap nih. agak banyak gakla. dalam 2 talam (aku panggil dulang=talam).

ha.. korang jgn ingat aku tak tau buat karipap... sebenanye kacang je nak buat tu... yg penting bakat...haha

Talam no 1

Talam no 2

Amacam cantik tak aku kelim karipap nih...:D

malam tu plak aku gi supermarket Giant kat Shah Alam tu. Aku ngan abg aku nak beli air soya. sedap dowh. abg aku beli 2 dozen= 24 kotak air soya saiz yg besar tu. haha.. hari2 aku minum air soya tu je...

pastu aku beli rak. perancangannye untuk letak buku2 yg ade kat bilik aku nih. tapi bile dah pasang aku letak baju2 aku ok gak. so skang ni rak tu dah jadi rak baju la. haaa aku pasang sendiri tau rak nih. ala tak susah mane pon nak pasang. Pasang2 skru je, tetibe dah siap. so sape kate aku takleh pasang rak nih

sebelum

Selepas

ceh baru aku prasan post blog kali ni macam nak mempromote yg aku boleh buat itu, boleh buat ni macam2 lagi kan...sebenanye takde niat pon nak wat camtu. kalu ade niat pon, suke aku la nak tulis ape, dah blog aku kan?


6 Comments:

Anonymous said...

wahhh...
karipap itu kelihatan sedap..
rak itu ju9e...
tiheheee~ :P

Anonymous said...

wahhh...
karipap itu kelihatan sedap..
rak itu ju9e...
tiheheee~ :P

NIZA.Ati said...

Eleh...kelim pakai alat..bukan jari sendiri..boleh la.. :-p

Muhamad Saipul bin Fakir said...

mane de
tu kelim pakai tangan tu...

jayla said...

good job!

Muhamad Saipul bin Fakir said...

tq2...hehe