Thursday, December 4, 2008

Cite pasal conferrence RCSSST 2008




Dari 30 Nov sampai 2 Disember yg baru lepas ni, sume student Dr Khaulah (aku, kak fairus, Yati, Abg Ali, Abg Nizam, Toong, Lim) kene pegi conferrence. 24th Regional Conferrence On Solid State Science & Technology (RCSSST). Kitorang bertolak dari UM pukul 2.30ptg walau pada awalnye sume bersetuju pegi lepas zuhur pukul 1.30 ptg. Tapi 2.30 pun lepas zuhur gak kan...

Sampai Tiara Beach Resort pukul 5.00 ptg. Register bilik ngan register untuk conferrence. Kitorg di beri bilik A-1-22, A-1-22A, A-1-26.

kitorang kene buat poster presentation. pagi 1 hb tu kitorang tampal poster dan mendengar oral presentation. Bile habis sume tuh, kitorng cepat2 tuka baju dan terjun kat kolam mandi. Kedalamannye 1.2 meter. Ala takat dade aku je. tapi kalu abg nizam dah sampai leher dah...haha

malam tu ade dinner dan majlis perasmian. makan ok. layan je. malam tu gakla kitorang dapat tgk bulan yg cantik tuh...abg nizam ade amik gambar.nnti kalu aku dah dapat gambar tu aku post kat blog ni eh..

next morning, buat perkare yg same. kak fairus mengalami masalah di telinge. so tak dapat join kitorang. sampai demam2 katenye. bile tgh hari tu, Prof Saadah bg speech. Bangge plak aku bile ade wakil UM yg bagi speech.

belah petang plak, majlis penutupan. Dgr ucapan yg lebih kurang pastu penyampaian sijil untuk top ten poster presentation. Ade 147 penyertaan. Dari 3 poster student Dr Khaulah, 2 menang iaitu poster aku ngan lim dan kak fairus ngan abg ali. tahniah kepade kami.







kak fairus msj Dr Khaulah. pastu Dr call kitorang dan ucap Tahniah. Ape korang ingat kitorang nak balik terus ke??? mane bleh... kitorang pegi jalan2 dulu kat Teluk Kemang. Yati yang nak pegi sangat...tapi aku pon nak pegi gak sebenanye... nak tgk matahari terbenam..:P




amik2 gamba pastu makan. pastu balik. rupe2nye kalu conferrence ni macam ni. sebab aku tak penah pegi sebelum ni so aku tak dapatla nak compare ngan conferrence lain. tak banyak sangat gambar yg diambil gune hp aku. sebab kebanyakkannye diambil gune kamera abg nizam. nnti aku share..





nak lihat gamba kak fairus sedang sakit telinge??? ini dia...
walau sakit telinge, senyum tetap maintain...haha
Dr Khaulah bg undergrad student die cuti seminggu. minggu depan plak post grad cuti. so dak2 undergrad kire cuti 2 minggu la...

0 Comments: