Saturday, November 1, 2008

Pantun Ilmu


Study Week sudah berakhir. Mungkin ade sesetengah dari kita menjadikan minggu ini sebagai STUDO week. Minggu Study pada tahun ini merupakan pengalaman yang paling best sekali. 2 orang rumate tiada di bilik. maka meja yang besar ini hanya kepunyaanku seorang. Bilik ini juga kepunyaanku. Segala kemudahan dekat dengan bilik. Internet laju. Wow sangat best. cume pada waktu pagi sehingga petang terpaksa membau asap akibat dari pembinaan di belakang blok D.

Mulai sekarang SEHARUSNYA setiap pelajar sudah bersedia menghadapi peperiksaan. Tapi gunakanla masa2 yang ada untuk mengulangkaji bersungguh2 dan banyak berdoa.

Oleh itu, saya ingin memohon maaf (atas keterlanjuran bahasa dan pergerakan dari awal saye mengenali anda sehingga kini) kepada semua iaitu Keluarga tercinta, pembaca setia blog ini, pembaca saje2, rumate (Zulfadli dan Rushdan), ex rumate (Junaidi, Aizat dan Shaiful) rakan-rakan (Safuan, John Hadi, Ben, Naim, Atong, Apit, Rimau, John Farid, Zainal, Taufio, Ikhmal, Daus, YB, Kiran, Abg Faiz, Angah, Fit, Redha, Shamim, Edi, Bidi, Shahino, Sepot, Hanif, Aza, Jayla, Dira, Ida, Shu, Ika, Shila, My, Kak Efie, Kak Az, Ann, Kak Kaii, Kak Hana, A1, kakak-kakak dan abang-abang), kawan-kawan lab (abg nizam, abg ali, arif, Toong, Yati, Kak Fairus, Kak Hajar, Kak Akma, Kak Zura, Kak Nor, Lim, Ragib, Kak Miza), rakan-rakan fizik (fizi, naza, pedo, lin, del, if, safa, khumai...) dan lain-lain lagi

Jika ada nama tertinggal, haraf maaf. anggapla korang ade dalam senarai 'lain-lain lagi'. Bukannya aku tak ingat, tapi skang ni dah 2.30 pagi. susah nak ingat sume.

Berusahalah menuntut ilmu bukan untuk exam sahaja, tapi untuk masa hadapan anda semua.

Terimalah serangkap pantun dari saya untuk penutup entri ini.

Gas, Pejalan Cecair di tengah,
Stuktur fizik berfasa tiga,
Hancur badan dikandung tanah,
Ilmu yang baik warisan juga.

Sekian, Terima Kasih

1 Comment:

ka-ii said...

sa-ii sy tunggu sa-ii abis blaja dan join club2 ra. haha. doakan sy dpt camera idaman sy tu ye. so sy bole amik pic sa-ii time grad t. blom dpt lg sbnrnye.